duminică, 5 iulie 2009

GUVERNUL ROMÂNIEI

INSPECTORATUL DE STAT ÎN CONSTRUCŢII

SUBIECTE PENTRU EXAMENUL ÎN VEDEREA AUTORIZĂRII CA DIRIGINTE DE ŞANTIER ÎN DOMENIUL: “3.1. DRUMURI, PODURI, TUNELE, PISTE DE AVIAŢIE, TRANSPORT PE CABLU – DE INTERES NAŢIONAL”
Sesiunea noiembrie 2007

ATENŢIE !
· Proba scrisă va dura 2 ore.
· Răspunsurile corecte vor fi bifate cu un “X” în căsuţa corespunzătoare.
· Un subiect poate avea mai multe răspunsuri corecte, caz în care vor fi bifate mai multe căsuţe.
· Dacă a fost bifat un răspuns corect şi unul greşit se vor acorda 0 (zero) puncte.
· Nu se admit corecturi.
· Nota minima de admitere – 7.
Subiectul nr. 1. 0,3 puncte
Utilizarea materialelor geosintetice la îmbrăcăminţile rutiere determină:
A sporirea duratei de viaţă a îmbrăcăminţilor rutiere;
B creşterea costurilor de întreţinere;
C nu se recomandă utilizarea lor;
D scăderea costurilor de întreţinere.

Subiectul nr. 2. 0,3 puncte
Elementele, in profil transversal, ale unui drum din clasa tehnica II sunt urmatoarele :
A platforma;
B cai de circulatie unidirectionale;
C benzi de incadrare (ghidare);
D benzi de stationare ;
E acostament ;
F zona mediana.
Subiectul nr. 3. 0,3 puncte
Controlul in timpul executarii imbracamintei rutiere din beton are in vedere o serie de aspecte. Nominalizati 3 aspecte mai importante: (NE 014):
...................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................

Subiectul nr. 4. 0,3 puncte
Mixtura asfaltica de tipul AB 1 se poate utiliza conform SR 7970, pentru:
A drumuri de clasa tehnica I-V;
B strazi din categoria tehnica II-IV;
C autostrazi;
D drumuri de clasa tehnica II-V;

Subiectul nr. 5. 0,2 puncte
Înainte de începerea lucrărilor de construcţii, dirigintele de şantier are obligatia de a verifica:
A existenţa autorizaţiei de construire;
B concordanţa între prevederile AC şi ale proiectului de execuţie;
C studierea proiectului, a caietelor de sarcini, a tehnologiilor şi procedurilor prevăzute pentru realizarea construcţiilor

Subiectul nr. 6. 0,2 puncte
La care din următoarele lucrări este obligatorie participarea dirigintelui de şantier?
A preluarea amplasamentului şi a reperelor de nivelment şi predarea acestora libere de orice sarcină executantului;
B decopertarea şi depozitarea stratului vegetal;
C trasarea generală a construcţiei şi stabilirea bornelor de reper împreună cu proiectantul şi executantul;
D predarea terenului rezervat organizării de şantier executantului;

Subiectul nr. 7. 0,3 puncte
Precizati tipul sistemului rutier compus din urmatoarele straturi: pat drum, substrat de fundatie, fundatie, strat de baza, strat de legatura, strat de uzura.
A sistem rutier rigid
B sistem rutier nerigid
Subiectul nr. 8. 0,2 puncte
Dirigintele de şantier are obligatia să verifice:
A existenţa în proiect a prevederilor privind fazele determinante, precum şi a programului de control al calităţii
B existenţa tuturor avizelor, acordurilor, precum şi respectarea prevederilor legale privind documentaţia tehnică
C respectarea tehnologiilor de execuţie, aplicarea corectă a acestora în vederea asigurării nivelului calitativ prevăzut în documentaţia tehnică, în contract şi în normele tehnice în vigoare
D respectarea prevederilor legale cu privire la cerinţele stabilite prin Legea 10/1995 privind calitatea în construcţii, în cazul efectuării de modificări ale documentaţiei sau adoptării de noi soluţii care schimbă condiţiile iniţiale
Subiectul nr. 9. 0,2 puncte
Cine remediază defecţiunile apărute în perioada de garanţie?
A constructorul
B proiectantul
C dirigintele de şantier
Subiectul nr. 10. 0,3 puncte
Care din urmatoarele degradari sunt de tip structural:
A degradari datorate oboselii
B gropi care afecteaza stratul de suprafata
C faiantari
D fisuri si crapaturi transversale

Subiectul nr. 11. 0,3 puncte
Care este temperatura mixturii asfaltice la asternerea mixturilor asfaltice conf. SR 174-2:
A bitum D60/80 - min.155 C;
B bitum D80/100 - minim 140C
C bitum D60/80 - minim 145 C

Subiectul nr. 12. 0,3 puncte
Care sunt abaterile maxime admisibile la cotele îmbrăcăminţii în axa benzii faţă de cotele din proiect, în profil longitudinal ?
A ±10mm, la autostrăzi, piste, căi de rulare şi platforme aeroportuare, drumuri de clasă tehnică II şi străzi de categoria I şi II;
B ±20mm, la drumuri de clasă tehnică III...V, străzi de categoria III şi drumuri de exploatare de categoria I;
C ±30mm, la străzi de categoria IV, drumuri de exploatare de categoria II...III, locuri de staţionare, alei carosabile şi platforme de parcare portuare şi industriale.

Subiectul nr. 13. 0,3 puncte
Unde se execută rosturile de dilataţie transversale la îmbrăcămintea din beton de ciment ?
A la capetele tablierelor sau plăcilor viaductelor, podurilor, podeţelor, etc;
B la capetele curbelor cu raze mai mici de 300 m;
C la capetele curbelor cu raze mai mari de 300 m;
D în punctele de schimbare a declivităţilor când proiectul nu prevede racordări convexe.


Subiectul nr. 14. 0,3 puncte
Calitatea îmbrăcămintei rutiere, înainte de darea în exploatare, este apreciată drept corespunzatoare, daca:
A nu se constată fisuri şi crăpături la suprafaţa dalelor;
B nu se constată vizual defecte de execuţie (goluri în suprafaţa sau laturile îmbrăcămintei, segregări, exfolieri, etc.);
C calitatea betonului livrat este corespunzătoare din punct de vedere al rezistenţelor la încovoiere si compresiune

Subiectul nr. 15. 0,3 puncte
Care sunt verificările ce se fac la pregătirea suprafeţelor de remediat executate cu mixturi asfaltice la cald:
A verificarea tăierii verticale a marginilor suprafeţei de plombat;
B verificarea curăţirii şi amorsării suprafeţei de plombat;
C verificarea temperaturii suportului;
D verificarea umidităţii relative.

Subiectul nr. 16. 0,3 puncte
În ce condiţii climaterice se poate executa stratul de baza din anrobat bituminos , in conf. cu SR 7970?
A tot anul cu condiţia ca stratul suport să fie uscat, iar temperatura atmosferică să fie minim +5º C;
B în perioada martie - octombrie, cu condiţia ca stratul suport să fie uscat iar temperatura atmosferică să fie minim +10º C;
C în perioada mai - septembrie, cu condiţia ca stratul suport să fie uscat iar temperatura atmosferică să fie minim +10º C; 

Subiectul nr. 17. 0,3 puncte
Ce tip de mixtură asfaltică se utilizează în cazul podurilor situate pe drumurile publice cu trafic foarte intens şi greu?
A beton asfaltic cilindrat preparat cu bitum pur;
B beton asfaltic cilindrat preparat cu bitum modificat ;
C asfalt turnat;

Subiectul nr. 18. 0,3 puncte
Ce tipuri de pământuri se utilizează la executarea lucrărilor de terasamente?
A pământuri coezive;
B bolovănişuri şi roci stâncoase;
C pământuri vegetale;
D pământuri necoezive.

Subiectul nr. 19. 0,3 puncte
Care sunt caracteristicile cu ajutorul cărora se evaluează starea tehnică a drumurilor?
A planeitatea suprafeţei de rulare;
B rugozitatea suprafeţei îmbrăcăminţii rutiere;
C capacitatea portantă a complexului rutier exprimată prin valoarea deformaţiei elastice caracteristice;
D starea de degradare a îmbrăcăminţii rutiere, caracterizată prin indici de degradare.

Subiectul nr. 20. 0,3 puncte
Gradul de neregularitate a suprafeţei unui drum se poate determina prin următoarele metode:
A riglă şi pană;
B riglă mobilă de 3 metri;
C cu viagraph-ul;
D cu teodolitul.

Subiectul nr. 21. 0,3 puncte
Geosinteticele se pot utiliza (conf. normativ AND 592) in zone cu:
A fisuri si faiantari pe suprafete mari, unde necesita o acoperire partiala sau totala a suprafetei; ;
B in dreptul rosturilor dintre dalele unei imbracaminti din beton;
C structura rutiera instabila cu degradari majore;

Subiectul nr. 22. 0,3 puncte
Capacitatea portanta a terasamentelor se determina (conf. Instructiune AND 530):
A la nivelul terenului de fundare;
B la nivelul partii superioare a terasamentului;
C in interiorul stratului de forma;

Subiectul nr. 23. 0,3 puncte
Grosimea minima a stratului compactat pentru stratul de legatura cu criblura, conform SR 174-1 este de:
A 4 cm;
B 6 cm;
C 3cm;

Subiectul nr. 24. 0,3 puncte
La prepararea betoanelor rutiere trebuie sa se utilizeze obligatoriu aditivi pentru (NE 014):
A imbunatatirea lucrabilitatii;
B reducerea tendintei de segregare in timpul transportului;
C sporirea rezistentei la inghet-dezghet;
D micsorarea contractiei;

Subiectul nr. 25. 0,3 puncte
Deficientele si degradarile care se pot remedia prin aplicarea straturilor foarte subtiri la rece in cazul imbracamintei bituminoase (conf. normativ 523) sunt:
A suprafata poroasa, slefuita sau imbatranita;
B fisuri
C denivelari in profil longitudinal si /sau transversal mai mari de 2 cm
D denivelari in profil longitudinal si /sau transversal sub 2 cm

Subiectul nr. 26. 0,3 puncte
Liantii care se utilizeaza la prepararea mixturilor asfaltice sunt (SR 174):
A bitum neparafinos pentru drumuri, tip 60/80, tip 80/100, tip 100/120;
B bitum modificat cu polimeri;
C bitum aditivat;

Subiectul nr. 27. 0,3 puncte
Autostrazile sunt:
A drumuri nationale de mare capacitate si viteza;
B care pot intersecta o linie ferata sau un drum national;
C intrarea si iesirea autovehicolelor este permisa numai dinspre stanga si catre dreapta;

Subiectul nr. 28. 0, 3 puncte
Numiti tipurile de mixturi asfaltice utilizate in stratul de uzura al drumurilor de clasa tehnica I;
A …………………………………………..
B ……………………………………………
C …………………………………..............
D ……………………………………………
E ……………………………………………
Subiectul nr. 29. 0, 3 puncte
In conformitate cu prevederile Legii 10/1995, interventiile la drumurile, asa cum sunt ele definite prin Ordonanta 43/1997, cu completarile si modificarile ulterioare, se fac pe baza:
A unui proiect avizat de un verificator de proiecte atestat;
B unei expertize tehnice intocmite de un expert tehnic atestat;
C unui proiect avizat de proiectantul initial al constructiei.
Subiectul nr. 30. 0, 3 puncte
Precizati grosimea minima a stratului de uzura din mixtura asfaltica, conform SR 174:
A MASF 8 - ……………
B MASF 16……………
C strat de uzura cu bitum modificat/bitum aditivat………….

Subiectul nr. 31. 0, 3 puncte
Ce tip de beton asfaltic se foloseste in cazul drumurilor cu declivitate in profil longitudinal de 9%:
A BAR
B BA16

Subiectul nr. 32. 0,3 puncte
Prezentati alcatuirea de principiu a caii pe partea carosabila a unui pod, incepand de la tablier in sus:
A 1=...................................................................
B 2=.....................................................................
C 3=......................................................................
D 4=........................................................................

Subiectul nr. 33. 0,3 puncte
In cazul unor intreruperi accidentale care conduc la scaderea temperaturii mixturii ramasa necompactata in amplasamentul repartizorului, pana la 120C, se procedeaza la:
A mentinerea utilajului in zona de intrerupere si terminarea operatiei;
B compactarea imediata a suprafetei nivelate;
C indepartarea resturilor de mixtura ramase la capatul benzii;
Subiectul nr. 34. 0,3 puncte
Rosturile la podurile de şosea din beton armat şi beton precomprimat se execută din:
A asfalt turnat armat cu plase metalice;
B asfalt turnat armat cu geogrile;
C asfalt turnat armat cu geotextile;

Subiectul nr. 35. 0,2 puncte
Care sunt obligatiile investitorului, in conformitate cu prevederile Legii 10/1995, cu modificarile si completarile ulterioare, privind:

A acorduri, avize, autorizatie de construire – …………………………………………..

B verificarea corectitudinii executiei – .......................................................................

C cartea tehnica a constructiei – ………………………………………………………….



COMISIA
20.04.2009

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu